Vi på Bilia Toyota tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.
Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande.
För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns biliatoyota.se och bokningsmöjlighet samt telefoni på 0771-400 000, öppen dygnet runt. Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.
Nu kan vi hämta och lämna din bil för ditt verkstadsbesök och vid köp av ny eller begagnad bil. Vi är flexibla för din och vår trygghets skull. Hämta-lämna-service bokas via 0771-400 000, bilia.nu@bilia.se eller i kontakt med din servicetekniker eller säljare.
Läs mer om hämta-lämna-service här
Är Bilia Toyotas anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.
Kommer Bilia Toyota ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?
Nej, vi har beslutat att ställa in större aktiviteter och event som samlar mycket folk. Vi informerar alla våra kunder om inställda event via e-mail eller sms. Vi vill fokusera på att kunna hjälpa våra kunder och gäster med sina ärenden på ett tryggt sätt och inte bjuda in för många till oss i onödan. Vissa kampanjer som har varit planerade kommer fortsatt att gälla.
Hur arbetar Bilia Toyota med att förebygga smittspridning?
En del är att vi har ställt in större aktiviteter och event på våra anläggningar och undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.
Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar och har även utökat våra kundlöften för att möta eventuellt oroliga kunder. Läs mer om våra utökade kundlöften nedan.
Kan jag komma i kontakt med Bilia Toyota utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Bilia Toyota för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefon öppen dygnet runt och du når oss på 0771-400 000.
Försiktighetsåtgärder och kundlöften:
Viktigt med fortsatt service av din bil
När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.
Kontakta gärna ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig samt läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.
Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?
Välkommen att kontakta oss.
Ta hand om varandra.