Information Covid-19
Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt. Läs mer här

×
Hero slide image Article banner

Vi på Bilia Toyota tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande.

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns biliatoyota.se och bokningsmöjlighet samt telefoni på 0771-400 000, öppen dygnet runt. Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.

Frågor och svar Bilia Toyota och Covid-19

Är Bilia Toyotas anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Kommer Bilia Toyota ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?
Nej, vi har beslutat att ställa in större aktiviteter och event som samlar mycket folk. Vi informerar alla våra kunder om inställda event via e-mail eller sms. Vi vill fokusera på att kunna hjälpa våra kunder och gäster med sina ärenden på ett tryggt sätt och inte bjuda in för många till oss i onödan. Vissa kampanjer som har varit planerade kommer fortsatt att gälla.

Hur arbetar Bilia Toyota med att förebygga smittspridning?
En del är att vi har ställt in större aktiviteter och event på våra anläggningar och undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.
Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar och har även utökat våra kundlöften för att möta eventuellt oroliga kunder. Läs mer om våra utökade kundlöften nedan.

Vad händer nu när däckbytesäsongen är i full gång?
Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder och utökade kundlöften (läs mer nedan) samt att vi tänker på hygienen i alla lägen. Vanligtvis säger lagen att vi måste skifta innan 15 april om du har dubbdäck. Det här året har Transportstyrelsen, med tanke på smittspridningen av Covid-19, valt att förlänga dubbdäcksperioden till 30 april. Vi kommer självklart hjälpa alla kunder med att byta däck inom den perioden.

Kan jag komma i kontakt med Bilia Toyota utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Bilia Toyota för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefon öppen dygnet runt och du når oss på 0771-400 000.

Försiktighetsåtgärder och kundlöften:

  • På Bilia Toyota ger vi kundlöften, vissa av dem har vi just nu svårt att leva upp till. Som till exempel att bjuda på mat medan du väntar på din bil som är på service. Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Därför har vi tagit fram ett antal praktiska åtgärder som kan hjälpa dig som kanske känner en viss oro för att komma till oss.
  • Vi sätter in extra städning på alla anläggningar och inom hela Bilia koncernen.
  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand
  • Våra Servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen.
  • Hantering av bilnycklar: Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i en nyckellåda.
  • Vi kan ha dialog kring ny eller begagnad bil via mail och telefon och vi har även e-signatur för avtalsskrivning.
  • Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.
  • Vill du ändå avboka din kommande service eller besök, kontakta då din säljare via telefon eller mail. Vi kan såklart fortsätta dialogen via mail eller telefon om det önskas.

Viktigt med fortsatt service av din bil
När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Kontakta gärna ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig samt läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.

Toyota.se

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?

Välkommen att kontakta oss.
Ta hand om varandra.